Till senaste kommentaren

Vad är det för skillnad på AKM6220 och AKM6230?

Hej Ankarsrum,

Vad skulle ni säga att det är för skillnad på AKM6220 och AKM6230?
Tacksam för svar!
Kent

Kommentarer

  • Hej Kent.
    Tack för ditt mail. Ja, det är inte helt enkelt att veta skillnaden.

    Skillnaden mellan vår tidigare modell AKM6220 och nuvarande AKM6230 är framförallt wattstyrkan. AKM 6220 har en motorstyrka på 800w och dagens AKM6230 har 1500w. Detta leder framförallt till en tystare maskin men också en bättre utväxling på blender uttaget.
    Sen arbetar vi väldigt mycket med att succesivt få port allt plast på maskinen. Vi har därför bytt ut lite plastdetaljer som på AKM 6230 är i metall istället. Det är vreden fram på maskinen som numera är förkromat zink och likaså fotratten på sidan, som dessutom har fått ett greppvänligare format.

    Hoppas det här hjälpte dig.
    MVH
    Patricia

    Patricia Sales Manager
  • Hej
    Har en gammal electrolux assistent som jag gärna skulle vilja kolla så den är ok. Sladden är ingen som fungerar till jordatuttag. När jag satte igång maskinen tyckte jag den lät lite konstig men den fungerade med rotation av kärl och degkrokar. När jag stängde av fick jag en stöt. Den stod på en diskbänk. Vad göra? Går det att byta ut sladden? Har ni någon som passar denna modell? Kan man lämna in den någonstans? Bor i Stockholm.
    Modell N4 S-nr 7011020 220V o 274W
    MVH
    Ingrid Hult
    Ingrid Hult
  • Hej
    Kan man använda maskin med 4.8 kg degvikt
    Mvh karin
    Karin
  • Hej Karin, Tack för ditt meddelande.
    Du kan baka upptill 5 kilo deg i Ankarsrum på 1,5 liter degvätska.

    trevlig helg!
    Mikaela Digital Communication
  • Hej jag har nu övertagit min sons assistent AKM 6220 B.
    Vilka tillbehörskatalogen passar till maskinen och vad heter tillbehörspaketen så jag kan beställa rätt
    Christina

    Christina Hedin
  • Hej Christina, tack för ditt meddelande.

    Vad roligt!
    Alla tillbehör passar till den modellen. Du hittar våra tillbehör här:https://www.ankarsrum.com/se/produkt-kategori/tillbehor/

    Exempelvis tillbehörspaketet "Deluxepaket" innehåller det mesta som du kan tänkas behöva 😀

    Fortsatt fin dag,
    Mikaela Digital Communication
  • Hej,

    Det finns två modeller av Ankarsrum Mixer 920900027.
    Äldre kannan är 1,2l rak form med vit lock och nyare är 1,3l rundare form med svart lock.
    Annars finns det också skillnad för teknisk fakta, t.ex.nyare kannan är kraftigare?
    Har de båda 7års garanti?

    Tack på förhand,

    Mvh yuko
    Yuko Axelsson
  • Hej Yuko
    Tack för ditt mail. Du har helt rätt. Det finns olika varianter på blenderkannor. Den du nämner, 920900027, har utgått sedan några år tillbaka. Kannan vi säljer idag heter 920900066 och är gjord i tritan plast. Garanti tiden är vanlig konsumentköplag på alla våra tillbehör, dvs 2år. Det är våra maskiner som idag har 7 års garanti. Hoppas mitt svar hjälper dig.

    Ha en bra dag
    MVH
    Patricia
    Patricia Sales Manager
  • Passar den den senaste kannan till båda maskinerna
    Vänligen
    Christina Hedin
    Christina Hedin
  • Hejsan.

    Tack för ditt mail.
    Ja, dagens mixerkanna passar till både AKm 6220 och 6230.

    Ha det bra
    Mvh
    Patricia

    Patricia Sales Manager

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.