Välkommen till Ankarsrum Forum! Vi hjälper dig gärna med svar på frågor kring Ankarsrum, vår assistent, produkter, recept och annat. Ni är även varmt välkomna att rapportera problem och hjälpa oss med förslag och idéer!
Genom att skriva ett inlägg eller kommentar i forumet godkänner du att Ankarsrum Kitchen lagrar dina personuppgifter (namn, e-postadress och IP-adress) i max 2 år.
I hård kökstjänst sedan 1940.
Ända sedan 40-talet har vi tillverkat våra robusta köksassistenter i småländska Ankarsrum. Vi har byggt dem för att de ska klara hårt köksarbete och hålla riktigt länge. Med sina 16 olika tillbehör hjälper de dig gärna med allt från att baka surdegsbröd till att göra smoothie, eller din egen pasta.
Hej Anders, tack för ditt meddelande.
Det är inte helt lätt att veta skillnaden på detta såklart!
AKM 6231 är ett paket där även blendern ingår som vissa återförsäljare har. I övrigt är det samma maskin och tillbehör som ingår som när du köper en AKM 6230. För att vara säker på att du köper den nyaste modellen av Assistent Original så kan du titta på motorstyrka, den senaste modell har en motor på 1500 watt.
Önskar dig en fortsatt fin dag,
Hej, tack för ditt medddelande.
Om detta gäller vår webshop så klickar du först på Kundkorgen och sedan på "Visa Varukorg"
Därefter så klickar du på pilen nedåt så att antalet ändras till 1. Och klicka därefter på "Uppdatera Varukorg"
Hälsningar
Annik
Åh nej, vad tråkigt att höra!
Det jag brukar rekommendera är att se till så att strömkabeln inte glappar, samt att den verkligen sitter i ordentligt. Vi har haft några sådana fall där man inte kopplat in den ordentligt. Sedan rekommenderar jag att testa i några olika uttag.
Om maskinen fortfarande inte startar ber jag dig att registrera ärendet här: https://www.serviceinfo.se/service/sv/Consumer/Registration/Step1?UserGroupId=88&CustomerCountry=SE så kommer vi återkomma till dig för att ta in den för reparation hos oss.
Fortsatt fin dag,
här kommer decibelvärdena:
Stående, utan skål (1 meter avstånd)
Min RPM: 62 dB.
Max RPM: 76 dB
Liggande, utan skål (1 meter avstånd)
Min RPM: 65 dB
Max RPM: 75 dB